۱۳۹۰ فروردین ۳۰, سه‌شنبه

اعتراض کیهان به کودتای مشایی

برکناری مدیرمسئول روزنامه ایران و واگذاری سرپرستی این مجموعه دولتی به علی اکبر جوانفکر که طی دو روز گذشته این روزنامه را با عکس های درشت اسفندیار رحیم مشایی در صفحه اول منتشر کرده، کیهان و دیگر اصولگرایان مخالف مشایی را به واکنش واداشت. کیهان در این مورد نوشته: "رئيس دفتر رئيس جمهور و مديرعامل ايرنا در روزنامه رسمي دولت كودتا كردند!"
روزنامه کیهان منظورش از آنچه را که "کودتا" نامیده،چنین تشریح کرده است: "روزنامه ايران كه طي چند روز اخير با سفيد گذاشتن نام مدير مسئول (كاوه اشتهاردي) منتشر مي شد، روز گذشته در حالي منتشر شد كه نام علي اكبر جوانفكر به عنوان «سرپرست» (به جاي مديرمسئول) درج شده و نام اعضاي شوراي سردبيري نيز به كلي حذف شده بود. همزمان تصوير و اخبار اسفنديار رحيم مشايي نيز بر صفحه اول و صفحات داخلي روزنامه مذكور نقش بست. ماجراي بي سابقه اخير از چهارشنبه هفته گذشته در روزنامه ايران رخ داده اما با وجود سپري شدن 5 روز، هنوز هيچ خبر رسمي درباره بركناري بي سرو صداي مديرمسئول (كاوه اشتهاردي)، شوراي سردبيري و شوراي سياستگذاري روزنامه ايران منتشر نشده است. اين در حالي است كه معمولا در تغييراتي از اين دست، جايگزيني مديرمسئول به صورت رسمي و با انتشار حكم مقام ذي ربط صورت مي گيرد".
کیهان می افزاید: "بركناري مديرمسئول روزنامه ايران، صرفا با ارسال يك پيامك انجام گرفته و نكته جالب ماجرا اين است كه وي از حاميان رئيس جمهور محسوب مي شد و بيشترين همراهي را با دولت داشت. پيش از اين برخي خبرها از تجميع ايرنا و روزنامه ايران و بردن اين مجموعه زيرنظر اسفنديار رحيم مشايي به عنوان رئيس دفتر رئيس جمهور حكايت مي كرد اما فارغ از تغيير جايگاه حقوقي خبرگزاري جمهوري اسلامي و روزنامه ايران، نحوه بركناري خاموش مديريت روزنامه و معرفي نكردن فاعل اين اقدام در نوع خود بي سابقه است".
سایت جهان نیوز هم در واکنش به انتشار عکس مشایی در صفحه اول ایران و با یاداوری این گفته وی که "یک روزنامه ایران داریم که در 4 سال گذشته جرات نداشته عکس من را در صفحه اول خود منتشر کند" نوشت: "پس از آنکه با انتصاب علی اکبر جوانفکر به سرپرستی موسسه و روزنامه ایران، عکسهای مختلف اسفندیار رحیم مشایی در شماره روز یکشنبه روزنامه ایران ظهور کرد، امروز نیز تیتر 1 و عکس بزرگ صفحه اول این روزنامه به رئیس دفتر جنجالی رئیس جمهور اختصاص یافته است.این روزنامه در صفحه نخست خود بدون توجه به مخالفت مقام معظم رهبری با استعفای وزیر اطلاعات، خبر استعفای حیدر مصلحی را نیز در کنار عکس بزرگ مشایی منتشر کرده است".
جهان نیوز می افزاید: "بعلت اختلاف های متعدد درباره عکس مشایی و خبر استعفای وزیر اطلاعات، صفحات این روزنامه در ساعات پایانی شب و دیرتر از روال عادی برای چاپ ارسال شده است ولی باز هم جوانفکر ارادت ویژه و تمام قد خود به مکتب مشایی را به کرسی نشاند و عکس بزرگ جنجالی ترین عضو دولت برای دومین روز پیاپی در روزنامه رسمی دولت نقش بست".
 تکذیب مخالفت آیت الله خامنه ای با برکناری حیدر مصلحی نیز بخش دیگری از اقداماتی بود که خشم راستگرایان را متوجه جوانفکر و مشایی کرد.
بنا به نوشته فارس، جوانفکر روز گذشته در متنی که در وبلاگ خود منتشر کرده درباره ماجرای استعفای وزیر اطلاعات نوشته است: "پس از استعفای وزیر اطلاعات و موافقت رئیس‌جمهور محترم با آن، به نظر می‌رسد رسانه‌های دروغ‌پرداز و اقتدارگرا با جعل خبری منتسب به رهبر معظم انقلاب مبنی بر مخالفت ایشان با تغییر وزیر اطلاعات آن هم در ساعات پایانی شب، در حال طراحی و اجرای سناریوی جدیدی علیه دولت برای وانمود‌سازی عدم ولایت‌پذیری رئیس‌جمهور و همچنین قرار دادن رهبر عزیز انقلاب در مقابل خبر دروغ منتشر شده از قول ایشان هستند. کاری که همین رسانه‌ها در سال ۱۳۸۸ و در جریان نامه خصوصی مقام معظم رهبری خطاب به رئیس‌جمهور در باره معاون اولی مهندس اسفندیار رحیم مشایی، انجام دادند و البته به شدت مورد عتاب رهبر معظم انقلاب قرار گرفتند، هر چند تاحدود زیادی به اهداف خود رسیدند و رئیس‌جمهور و پیش از وی آقای مشایی مظلوم واقع شدند".
 متن منتشرشده از سوی وی که بلافاصله با واکنش رسانه های مخالف مشایی مواجه شد،موجب شد تا ایرنا، خبرگزاری تحت مدیریت جوانفکر، گفته های او را تکذیب کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر