۱۳۹۰ خرداد ۲۲, یکشنبه

5-اخبار لحظه به لحظه یکشنبه 22 خرداد 90+اخبار تکمیلی

با آغاز تجمعات اخبار تکمیلی ناآرامی‌های امروز در تهران و سایر شهرهای کشور توسط خبرنگاران سبز گزارش می‌شود. این اخبار به صورت لحظه‌ای به روز خواهد شد.

 ساعت ۱۸: براساس گزارش‌های شاهدان عينی، پارک‌های ساعی و ملت مملو از جمعيت معترض است که همچنان سکوت کرده‌اند. سراسر خيابان وليعصر توسط نيروهای سرکوب‌گر کنترل شده است.

   ساعت ۱۸: خبرنگار اعزامی خبرنگاران سبز از تعطیل شدن پاساژها و مغازه‌های میدان به دستور نیرو‌های انتظامی خبر می‌دهد.

 ساعت ۱۸:۱۰: خبرنگار ما گزارش می‌دهد حداقل ۵ ون نيروی انتظامی در حوالی ميدان فلسطين مملو از دستگيرشدگان است.  

ساعت ۱۸:۱۰: خبرنگار اعزامی خبرنگاران سبز گزارش می‌دهد که نيروهای انتظامی زن نيز مشغول درگيری و دستگيری بانوان شرکت کننده در اجتماع امروز هستند

 ساعت ۱۸:۲۰: ندای سبز آزادی از تجمع جمع کثير و بی‌سابقه مردم در حوالی صدا و سيما خبر داده است. دستور تعطيلی کليه مغازه‌های خيابان وليعصر صادر شده است.

 ساعت ۱۸:۲۰: خبرنگاران سبز موفق شد اطلاعات دقيقی از داخل نيروهای انتظامی مستقر در محل به دست آورد. بنابراين اطلاعات ترس در دل نيروهای انتظامی رسوخ کرده و فرماندهان اين نيروها در مکالمات ميان خود به آزادکردن بازداشت شدگان امروز تا ساعات پايانی شب اشاره کرده‌اند. خبرنگاران اعزامی خبرنگاران سبز که در خيابان وليعصر تهران حضور دارند به صحت اين اظهارات مشکوک هستند. بنابراعلام اين خبرنگاران، آزادسازی دستگير شدگان به جمعيت حاضرين و ساير شرايط از جمله احتمال شعاردادن يا ندادن آنان بستگی دارد.

 ساعت ۱۸:۳۰: بنابر گزارش‌های تائيد نشده، درگيری مردم با مامورين در حوالی ميدان آزادی تهران آغاز شده است

 ساعت ۱۸:۳۰: از مشهد خبر می‌رسد که حضور نیروهای سرکوب در میدان فلسطین، سه راه راهنمایی و احمدآباد چشمگیر است. این گزارش‌ها هنوز تائید نشده است.

ساعت ۱۸:۵۰: صفحه فيس‌بوک ۲۵بهمن از احتمال پيوستن بدنه نيروی انتظامی به جنبش سبز طی روزهای آينده و در صورت ادامه اعتراضات خبر داد.

 ساعت ۱۸:۵۰: خبرنامه ملی ايرانيان از دستگيری يک دختر جوان به اتهام داشتن تصوير ميرحسين در گوشی موبايلش خبر داد. به نوشته اين خبرنامه کاروان های موتور سوار نيروهای سرکوب و لباس شخصی در دسته های ۶۰ تا ۵۰ دستگاه موتور به بالا به طور مداوم اقدام به حرکت در خيابان ولی عصر به سمت ميدان ونک می‌کنند. هم اکنون ترافيک شديد در اين محدوده گزارش شده است.

 ساعت ۱۸:۵۰: حضور مردم در تقاطع مطهری-ولی عصر به سمت ونک، پرشمارتر از نقاط پايين تر خيايان ولی عصر تهران گزارش می شود.مردم در سکوت کامل در حال راهيپمايی هستند . به گزارش خبرنگاران کلمه، هرچه به ميدان ونک نزديک تر می شويد بر حضور مردم افزوده می شود.در لحظه تنظيم خبر حضور مردم در خيايان ولی عصر – پارک ساعی قابل توجه تر از ساير نقاط اين خيايان بوده است. گزارش های تاييد نشده از درگيری پراکنده مردم با نيروهای گارد در ميدان ولی عصر خبر می دهد.

 ساعت ۱۹:۰۰: بازتاب‌های وقايع امروز بين‌المللی شد. خبرگزاری فرانسه از حضور هزاران نيروی سرکوب برای جلوگيری از اعتراض معترضان و امنیتی شدن فضای شهر خبر داد. اين خبر در ساير رسانه‌های بين‌المللی نيز بازتاب يافت

لینک خبر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر