۱۳۸۹ اسفند ۲۸, شنبه

تخریب نماد مقاومت میدان اصلی منامه توسط حکومت

                                
بنا به گزارش منابع خبری، همزمان با تظاهرات اعتراضی در بحرین، مقامات بحرینی با انهدام مجسمه سمبولیک میدان مروارید، قصد دارند به نوعی پیروزی خود را برمعترضین نشان می دهند.

خبرگزاری ها همچنین اعلام کرده اند که کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد ، "خشونت شوک‌آور" نیروهای امنیتی بحرین علیه تظاهرکنندگان را محکوم کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، روز جمعه ٢٧ اسفند- ۱٨ مارس، در ادامه اعتراضات مردمی، چند هزار تن از شیعیان بحرین علیرغم ممنوعیت تظاهرات، پس از نماز روز جمعه با شعارهای ضد حکومتی در نزدیکی شهر منامه به اعتراض پرداختند.

تظاهر کنندگان، درغیبت نیروهای امنیتی فریاد صلح خواهی سر دادند و آمادگی خود را برای دادن خون در راه بحرین اعلام کردند.

شیخ قاسم، یکی از شخصیت های مهم شیعه بحرین، در خطبه نماز جمعه بر روش مسالمت آمیز اعتراض تأکید کرد و به معترضین شیعه هشدار داد تا به درگیری های خشونت بار آلوده نشوند.

این گزارش خاطرنشان کرد که "تظاهرات گروهی از شیعیان درعربستان سعودی – که در حمایت از معترضین بحرینی برگزار شد - با حمله نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد و حدود ده زخمی به جای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، روز جمعه تجمعات اعتراضی دیگری در ارتباط با سرکوب شیعیان ناراضی بحرین در چند نقطه دیگر عربستان سعودی برگزار شد.

این گزارش خاطرنشان کرد که مقامات بحرین روز جمعه اعلام کردند که مجسمه معروف نصب شده در میدان مروارید در منامه را که به علت تجمع اعتراضی روزهای اخیر، نماد اعتراض شیعیان بحرین شده بود، منهدم کرده است.

بنا به گزارش خبرگزاری ها، روز جمعه در برخی ازکشورهای مسلمان، از جمله ایران و عراق پس از نماز جمعه تظاهراتی به نفع معترضین بحرینی برگزار شد.

به گزارش این خبرگزاری، «ناوی پیلای»، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد "خشونت شوک‌آور" نیروهای امنیتی بحرین علیه تظاهرکنندگان را محکوم کرده و خاطرنشان ساخته است "هجوم نظامیان به بیمارستان‌ها نقض فاحش قوانین بین‌المللی است. "

وی با اشاره به گزارش‌های ضرب و شتم و کشتن و دستگیری معترضان، از مقام‌های بحرین مصرانه خواست که مانع خشونت نیروهای خود شوند.

روزجمعه گزارش شده است که حداقل شش تن از چهره‌های مخالف در بحرین دستگیر شده و سربازان مجددا در خیابان‌های منامه، مستقر شده‌اند.

گفتنی است روز گذشته دولت بحرین اعلام کرده بود که بیمارستان‌ها را تحت کنترل خود در آورده چرا که به مراکز مخالفان تبدیل شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر