۱۳۸۹ اسفند ۲۵, چهارشنبه

آیت الله امجد:هرکسی در قدرت باشد خطرناک است، چنگیز باشد یا قذافی یا من یا شما

آیت‌الله محمود امجد، استاد اخلاق و عرفان، در جلسه اخیر سخنرانی خود در یکی از مساجد شرق تهران، با اشاره به تبعاتِ کردار و گفتار و رفتار حاکمیت خاطرنشان کرد "هرکسی به غیر از معصومین در قدرت باشد خطرناک است، می خواهد چنگیز باشد یا قذافی یا من یا شما. مگر اینکه موافق و مخالف حق حرف زدن داشته باشند."

به گزارش تارنمای این استاد اخلاق، وی که پنجشنبه‌ گذشته (نوزدهم اسفندماه ۸۹) در خیابان سبلان جنوبی تهران برای جوانان و گروهی از علاقمندان سخنرانی می کرد، با بر شمردن دوازده نکتۀ حائز اهمیت در شرایط فعلی کشور، خاطرنشان کرد "این روزها خیلی از مردم و بسیاری از نسل جوان، اعتقادشان به همه چیز رفته است و از اسلام و دین هم اعتقادشان دارد از دست می‌رود."

وی با اشاره به نقش مردم در حکومت و مدیریت کلان جامعه گفت "چه کسی گفته مردم مهم یا محترم نیستند؟! مردم ما اگر از ما صداقت ببینند جان خود و عزیزانشان را فدا می کنند."

این استاد اخلاق، در ادامه سخنان خود، دین را اقبال و ادبار (اقبال به سمت پروردگار و دوری از تعلق به دنیا) دانست و گفت "شما دینتان را از ما آخوندها نگرفته اید. اشتباه ما ربطی به دین ندارد. شما دینتان را از اهل بیت و قرآن گرفته اید. "

وی در شرح دوازده نکته حائز اهمیت در شرایط فعلی جامعه نیز، خاطرنشان کرد:

۱- آدم باید فراغت داشته باشد.خدا خواه باشد.انسان باید فکر بکند. ما (به جای فکر) توهم می کنیم خیال می کنیم و می گوییم فکر کردیم. باید فکر کرد. اگر فکر کنیم نتیجه می دهد. بیش از ۳۰۰ آیه قرآن اشاره به تفکر دارد.

۲-قرآن کتاب تربیت است و چون کتاب تربیت است همه قرآن را می فهمند ولی همه قرآن را اهل بیت می فهمند. باید زیاد قرآن خواند تا آدم باورش بیاید.

۳-آیه ((وَذَا النُّونِ إِذْ ذَهَبَ مُغاضِـباً فَـظَنَّ أَنْ لَنْ نَقْدِرَ عَلَیْهِ فَنادی فِی الظُّـلُماتِ أَنْ لا إِلـهَ إِلاّ أَنْتَ سُبْحانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظّالِمِـینَ * فَاسْتَجَبْنا لَهُ وَنَـجَّیْناهُ مِنَ الغَمِّ وَکَذ لِکَ نُـنْجِی المُـؤْمِنِـینَ)) گفته شده که اگر گرفتگی باشه موجب گشایش است. اثرش هم فوری است.البته شرطی هم دارد که دل هم (با زبان) بگوید.

۴-درس آقای بهجت یک کلمه بیش تر نبود و آن اینکه به علمتان عمل کنید.(ولی) الان یک نفر شاگرد ندارد.این کراماتی که برای آقای بهجت می گویند که مثلا پشت سرش را می دید برای ایشان چیزی نیست. بزرگترین کرامت بهجت این بود که بنده خدا بود. بزرگترین کرامت ایشان این بود که کراماتش را پوشاند.حالا الان بعضی ها کرامات خود را می نویسند.آقای بهجت رفت و همه چیز را هم با خودش برد.

۵-این روز ها خیلی از مردم و بسیاری از نسل جوان از همه چیز اعتقادشان رفته. از اسلام و دین هم اعتقادشان دارد می رود.

۶-کسی در قم منبرش گرفته است و منبرشکن شده است. رفت منبر و گفت : امجد بهترین است. گفتم : دروغ نگو. گفت: امجد بعد از امام زمان بهترین است. گفتم :دروغ نگو. چند تا اینطور دروغ گفت. گفتم : تو اینطور دروغ ها و حرف ها را می گویی که منبرت گرفته است؟؟!!

۷-آقا دین یعنی تعقل و تعلق. دین یعنی اقبال و ادبار. اقبال به سمت خدا و ادبار از مادیات و (تعلق به) دنیا.

۸-آقایان! شما دینتان را از ما آخوندها نگرفته اید.اشتباه ما ربطی به دین ندارد.شما دینتان را از اهل بیت و قرآن گرفته اید.اهل بیت خود را فدای شما کرده اند! سعی کنید با اهل بیت آشنا بشوید.

۹-حدیث از قرآن مشکل تر است. چیزی که معقول نیست نباید گفت.بعضی چیز ها هم سنگین است.طرحش و توضیحش سخت است ( و کار هر کسی نیست) رجوع به روایات کار علامه طباطبایی است. نمی شود یک طلبه یک دانشجو یک روایت بگیرد و نظر دهد. روایات را و معارف دین را مجموع و کنار هم باید دید و بررسی کرد.

۱۰-غیر معصوم هر کس بیاید سر قدرت خطرناک است. می خواهد چنگیز باشد یا قذافی یا من یا شما. مگر اینکه موافق و مخالف حق حرف زدن داشته باشند.

۱۱-زمان جنگ هر کس هر طور می توانست کمک می کرد. لحاف و … درست می کردند و می فرستادند. یک پیرزنی یک بسته فرستاده بوده. جعبه ای مقوایی و سبک.باز می کنند می بینند داخل جعبه، قوطی کمپوت خالی است. آن را درست کرده ، لبله هایش را صاف کرده فرستاده و نوشته : «برادر رزمنده! من چیزی جز این قوطی نداشتم از این جای لیوان استفاده کنید.» من این را که شنیدم گریه ام گرفت. من یک هفته است گیج این ماجرا هستم. مردم این هستند.مردمِ خوبی اند. چه کسی گفته مردم مهم نیستند یا محترم نیستند؟! مردم ما اینگونه اند اگر از ما صداقت ببینند جان خود و عزیزانشان را فدا می کنند.

۱۲- برای رسیدن فرج دعا کنید. آقا فرج برای ما کم رنگ است. نه واقعا بخواهید که خدا فرج امام زمان را برساند. واقعا! اگر فرج عمومی هم نشود فرج اختصاصی (برای خود فرد) می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر